Ik ga geen slecht woord hier zeggen over D'ieteren volkswagen, ik heb met mijnen Climatronic gekregen wat ik wou ;-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen - D`ieteren voor de rechter slepen ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenWacht even: je hebt een schadegeval buiten de garantieperiode, VW wil dan nog tussenkomen en je weigert?
De wereld is om zeep zeg ik u!
gelukkig maak je de juiste conclusie: 1 probleempje aan je VW en alles van VW is slechte kwaliteit!
Weer enen die zich speciaal lid maakt om zijn gal te spuwen, en die verder niets zal bijdragen aan het forum. Wil je echt belachelijk doen en zoiets op de rechtbank gaan uitvechten, contacteer dan je rechtsbijstand. Zij komen meestal tussen in contractuele geschillen. Of ben je zo'ene die te gierig is om een rechtsbijstand te hebben?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jiri Bekijk BerichtenBeste,
1000 euro mooi ontvangen en laten herstellen.
Geniet van deze wagen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenOok al springt u motor stuk . Garantie is voorbij .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenWat was de reden van verkoop van de 1e eigenaar ??????? ( die voelde de bui al hangen ?? )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenAuto 2dehands gekocht in 2011, op 25/02/14 is de garantieperiode van 2 jaar met 7 dagen overschreden. Mijn rekenkundige kwaliteiten melden dat hier iets niet klopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk BerichtenHuh? Ben ik nu de enige die vind dat VW hier best nog vrijgevig is door U 1000 euro aan te bieden voor een auto die al uit garantie is? Ik bedoel, niet iedere garage zou zoiets doen. Ze kunnen natuurlijk ook altijd tegen u zeggen 'sorry meneer den auto is uit garantie' en u totaal geen 'tegemoetkoming' geven. En dan staat ge daar. Heb je dat liever?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenTja hier klopt iets niet he. Auto is van 2010, dus de fabrieksgarantie eindigde in 2012... Dus is het voorstel een mooi voorstel toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik vind het al een jeste dat ze nog tussen komen voor een ketting die na garantie weer kapot blijkt te zijn. in principe is de garanty verlopen en heb je gewoon pech dat je iets te weinig rijd. anders had het binnen garanty nog kunnen voorvallen.
de 2de vraag die je kan stellen is waarom de ketting kapot is? fabricage fout aan de ketting? slechte montage in 2012? wat is de vervangtermijn van een ketting? in tegenstelling tot wat velen denken MOET een distributie ketting ook op tijd vervangen worden. bij de meeste autos ligt die km'stand hoger dan het voertuig gemiddeld zal leven. bij mijn dodge moet die elke 60 000mijl vervangen worden (90k km). de ketting is 3tanden versprongen met 198 000mijl op de teller (MEER dan 3x de leeftijd dat ze mocht worden, werd namelijk nooit vervangen).
als VW voorschrijft de ketting te vervangen op 100k km, en die ketting sneuveld op 25 000km, is er iets deftigs fout. tenzij de dealer die destijds de boel vervangen heeft WEER eenzelfde ketting heeft gelegd ipv een verbeterde.
wat is de kostprijs trouwens om de herstelling uit te voeren?
Comment
-
Het feit dat de vervanging 7 dagen uit garantie is, de weinig gereden kilometers in tussentijd én dat het een bekend probleem is bij VAG, alleen al daardoor mogen ze zich wat soepeler opstellen als fabrikant, importeur of voor mijn part de dealer van 'Das Auto'.
En ondanks de problemen met die kettingen zijn der hier nog genoeg die zonder blozen die TSI's aanraden in het adviesgedeelte van dit forum.
Comment
-
Eerst en vooral hartelijk dank aan alle forumleden voor de reacties, ik heb inmiddels contact opgenomen met de juridische dienst en kan al een aantal zaken meedelen:
Punt 1: Garantie loopt tot 2014
Op een onderdeel vervangen t.g.v. een terugroepactie gelden dezelfde garantievoorwaarden als voor het nieuw aangekocht onderdeel als het gaat om een particuliere gebruiker - dit is dus van toepassing. Aan diegenen die posten dat de garantie reeds in 2012 komt te vervallen - informeer u degelijk en lees mijn eerste forumpost waar duidelijk staat dat de ketting in 2012 werd vervangen. Een vervanging wordt juridisch beoordeeld als een nieuw onderdeel en niet als herstelling.
Punt 2: Probleemketting
Volkswagen heeft een officiële persmededeling uitgestuurd in Duitsland waarin ze de problemen met de ketting erkennen, specifiek met de vermelding dat het vooral om modellen gaat uit 2010 - het bouwjaar van mijn wagen.
Punt 3: Wanneer aangekocht
Ik heb de wagen aangekocht met een km stand van 1600km - eerste eigenaar was plots overleden. De wagen had dus geen (probleem) voorgeschiedenis. Wagen was van onze buurman.
Punt 3: Buiten garantie is buiten garantie
Dit is te kort door te bocht, indien de gebruiker (ikzelf in dit geval) kan aantonen dat het inderdaad gaat om een technisch gebrek kan men verborgen gebreken claimen. Aangezien ik beroepsmatig heel veel in contact kom met mechanisch onderzoek lijkt me dit geen probleem om aan te tonen (via erkende instanties) dat het weldegelijk om bvb een slechte of ontoereikende materiaalkeuze gaat.
Punt 4: Alles van Volkswagen is slecht
Dat ga ik niet zeggen maar het is wel straft dat de, in dit geval slechte, productontwikkeling (gebruik van een ketting i.p.v. riem) op kosten van de klant wordt afgewenteld . Het probleem begint al bij de terugroepactie – een voorbeeld ter illustratie. Wanneer Toyota een terugroepactie aankondigt wordt dit gemeld in de krant, bij VW werd er geen enkele schriftelijke mededeling gedaan (ook niet aan de weduwe van de eerste eigenaar – de aankoper van de wagen) en werd dit pas meegedeeld als de wagen binnen was voor onderhoud. Het feit dat het hier een gaat om een structureel probleem van een aandrijfcomponent illustreert de ernst van de zaak. De reactie van D’Ieteren spreekt dan ook boekdelen hoe de klant wordt aanzien binnen de groep ….. Volkswagen ontloopt in dit geval zijn verantwoordelijkheid door niet te erkennen dat ze wel degelijk een ernstig probleem hebben met de kettingen.
Punt 6: Hoe dit geschil aanpakken ?
Volgens de juridische dienst is het verloop als volgt: Expertise laten uitvoeren, dan herstelling laten uitvoeren en betalen, het terug - vorderen van de betaalde factuur + derving.
Punt 7: Wat nog ?
Ik heb de dealer nogmaals vriendelijk verzorgt overleg te plegen met D’ieteren in de hoop dit alsnog rechtvaardig op te lossen
Wordt vervolgt
Comment
-
De probleem gevallen zijn natuurlijk maar een klein percentage van het geheel.
Dus ik zie niet in waarom er geen Vw, Mini, Bmw enz aangeraden mag worden.
Terug roep acties doen ze jammer genoeg alleen maar wanneer er gevaar is voor de inzittenden.
Bij de anderen gevallen vervangen ze maar wanneer er klachten zijn en wanneer je niet veel km doet heb je het vlaggen.
Alles draait om winst.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk had punt 6 aanbevolen in een eerdere post...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenEn ondanks de problemen met die kettingen zijn der hier nog genoeg die zonder blozen die TSI's aanraden in het adviesgedeelte van dit forum.
Zo worden er hier ook vaak BMW's aangeraden, heel vaak zelfs , maar voor bepaalde reeksen en uitvoeringen zal er wel steeds iemand waarschuwen En voor de d'Ieteren bashers, BMW is ook niet altijd zo happig om hun turbo problemen te erkennen, net als hun kabelboomproblemen op E60's .... Lees het Insignia topic om te zien hoe leuk het bij Opel is en zo kan ik nog even doorgaan
Als ik de topicopener was ging ik nog wat verder onderhandelen met d'Ieteren, je hebt tenslotte de nodige argumenten in handen en een stok achter de deur. Ze weten bij de invoerder ook heus wel hoe jouw kansen zijn als je hier mee verder gaat'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Blijkt dus toch dat ik gelijk heb. Zie punt 1. Heb dit zelf proefondervindelijk meegemaakt. En dan zijn er nog die twijfelen..'“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
de meeste vinden dat dus geen probleem, een goedkope 2e-hands Golf mag stuk gaan en dealer komt er mee weg ...
en bij een BMW, Mercedes, Rolls, ... zouden jullie dat ook pikken?
als TS nu de herstelling laat uitvoeren en er komt weer zo een "goede" ketting op ... hoelang gaat het duren voor hij weer 1.000-den € kosten heeft? en wat gaat dealer dan voorstellen?
maar ja weer het verhaal van "één kleine garnaal" tegen een grote internationale firma, waarbij je zelf moet kunnen aantonen dat ketting-probleem in 2012 NIET GOED werd aangepakt?
toch veel succes voor TS
Comment
-
Gisteravond aangedrongen op een gesprek met de zaakvoerder van de dealer, na wat aandringen toch ontvangen:
Situatie besproken, gemeld dat ik me juridisch heb geïnformeerd, gestaafd met een aantal persmededelingen (Duitse) van Volkswagen, tevens ook de gegevens van de erkende instantie TÜV (welke o.a. materiaaltesten laat uitvoeren) en gemeld dat ketting -rek geen plots karakter heeft. Duidelijk gemaakt dat ik verdere stappen zal ondernemen indien er geen gevolg wordt gegeven aan mijn vraag tot kosteloze herstelling.
Deze morgen telefoon ontvangen dat de wagen wordt hersteld voor 125,00 €. Het is in principe 125,00 euro te veel maar ik heb geen zin er tijd en moeite in te steken voor dit bedrag - al ben ik vrij zeker dat een eventuele uitspraak wel eens in mijn voordeel had kunnen beslist worden.
Er rest mij nog 1 groot vraagteken: is het kettingprobleem opgelost of ben ik genoodzaakt de wagen te verkopen met het oog op de toekomst.
Ik hoop dat mijn posts mss toch nog nuttig kunnen zijn voor andere forumleden, ben wellicht niet de enige
Comment
-
is er een oplossing voor het probleem, maw: komt er een ketting in die het probleem NIET meer heeft, of steken ze gewoon elke keer een andere tot ze buiten de garanty periode geraken? ik ken het probleem niet echt en weet ook niet of ze de oorzaak/oplossing hebben.
dit kan je best controlleren door bv bij een bevriende garage eens te vragen hoe het opgelost werd.
als hier niet echt een oplossing voor is en ze gewoon lukraak vervangen, dan zou ik die snel wegdoen. vermoedelijk zullen ze wel een update hebben gehad en zou het moeten veilig zijn (hetgeen dan niet verklaard waarom de uwe WEER kapot was)
Comment
Comment